Monday, January 13, 2020
The atmosphere in which the modern business organization
The atmosphere in which the modern business organization operates is something which can change in no time at all.à In comparing Fortune Magazineââ¬â¢s ââ¬Å"Most Admired Companiesâ⬠from 2007, and in retrospect, 1987, some interesting facts emerge.à First, the two lists are compared as follows: 2007à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à 1987 1. General Electricà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à General Motors 2. Starbucksà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Exxon 3. Toyota Motorà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Ford 4. Berkshire Hathawayà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à IBM 5. Southwest Airlinesà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Mobil 6. FedExà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à General Electric 7. Appleà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à ATT 8. Googleà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Texaco 9. Johnson & Johnsonà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Dupont 10 . Proctor & Gambleà à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à à Chevron These two lists are characterized by a few common elements; first, the issue of profitability is something that is universal in the lists, even thought they are separated by a decade of time.à The companies that are in the lists, upon further research, are all companies which, while not constant, have been profitable overall.à In fact, some of these companies, such as Ford and Exxon, have fallen upon hard times occasionally, and their positive position in the mind of the public has allowed them to recover from some major catastrophes, such as Fordââ¬â¢s plant closings and Exxonââ¬â¢s Valdez disaster, which almost destroyed the company.à Interestingly, in the 2007 list, a new type of company, Starbuckââ¬â¢s appears.à It can be said that the company is different because much of what they sell is image, and not the tangibles offered by automotive manufacturers as a quick example. How much of the evaluation is dominated by the profitability of the company? In the present day evaluations, profitability of the company, of course is a key element as it has always been; however, the companies of today are evaluated more so on net income after taxes as a percentage of sales for a few key reasons.à First, some of the companies that are rated as top companies are those which offer non-durable products such as Starbuckââ¬â¢s, for which a measure such as return on assets is not the best evaluative tool. How many of these companies currently on the ââ¬ËMost Admired' list also appear on Fortuneââ¬â¢s current list of ââ¬Å"The 100 Best Companies to Work Forâ⬠? As a matter of fact, three of the companies currently on the ââ¬ËMost Admiredââ¬â¢ list also appear on Fortuneââ¬â¢s current list of ââ¬ËThe 100 Best Companies to Work Forââ¬â¢; specifically, the companies are Google, Johnson & Johnson and Starbucks.à Based on this finding, there are several possible theories for the relationship between companies being ranked on both lists simultaneously.à Obviously, companies that are among the best to work for will generate a level of admiration.à Moreover, it is also likely that companies that are so admired will attract the kinds of talented and qualified people as employees who would be likely to speak well of companies.à Conversely, companies that are not good to work for are unlikely to be admired. Conclusion In conclusion, what can be seen in comparing popular companies from present and past is that some firms have great longevity, some do not, but all achieve greatness at one time or another.
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